راه های موثر و آسان برای یادگیری این زبان چیست؟ در این مقاله بهترین راه برای یادگیری زبان با روش های اثبات شده را ارائه کرده ایم. زبان آموزان انگلیسی همیشه به دنبال راه هایی برای تسلط سریعتر به زبان انگلیسی هستند. اما آیا تا به حال آرزو کرده اید که کاش تنها یک روش یادگیری وجود داشت که یادگیری زبان انگلیسی را آسان تر می کرد؟ در زیر، سه راه برای یادگیری زبان انگلیسی، اموزش سریع مکالمه زبان و نحوه شروع هر کدام را به شما نشان خواهیم داد.

چرا یافتن ساده ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی ممکن است چندان ساده نباشد

شما تنها کسی نیستید که به دنبال بهترین راه حل برای یادگیری زبان انگلیسی هستید. دانشمندان و زبان شناسان سال ها در تلاش برای یافتن این راه حل بوده اند. مطالعات زیادی در مورد چگونگی پردازش زبان های مختلف و یادگیری زبان در مغز ما انجام شده است. به خصوص در کودکانی که به نظر می رسد در یادگیری زبان های جدید مشکل کمتری دارند.

مشکل این است که بسیاری از مطالعات متناقض هستند، یعنی راه حل های متناقضی ارائه کرده اند. یک مطالعه نشان می دهد که یک روش بهترین است در حالی که مطالعات دیگر ادعا می کنند روش آنها بهترین است. اما آنچه حقیقت دارد این است که هیچ یک از این دو راه حل بهترین نخواهد بود. چرا؟ همه زبان آموزان یکسان نیستند. عواملی مانند سن، موقعیت مکانی، تجربه یادگیری گذشته، زمان صرف شده برای یادگیری، خلاقیت و بسیاری از عوامل دیگر بر نحوه یادگیری تأثیر می‌گذارند.

ممکن است یکی با گوش دادن به یک کتاب صوتی بهتر یاد بگیرد، اما دیگری ترجیح دهد در کلاس شرکت کند. شما می توانید از کتاب های درسی انگلیسی چیزهای زیادی یاد بگیرید یا هر هفته با تماشای یک فیلم انگلیسی بیشتر یاد بگیرید. اینکه چگونه یاد می گیرید، از چه چیزهایی لذت می برید و چگونه فکر می کنید تعیین می کند که کدام روش بهترین کار را انجام می دهد.

قبل از اینکه به یادگیری زبان بپردازیم، توجه داشته باشید که مهم نیست که تاکنون چه کاری برای یادگیری انجام داده اید، تحقیقات نشان داده که می‌توانید به عقب برگردید. بنابراین، اگر برای مثال، غوطه وری زبان را شروع نکرده اید، هنوز هم می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. به عبارت دیگر، هرگز برای امتحان یک روش جدید دیر نیست!

پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا بهترین راه حل برای یادگیری زبان انگلیسی را بیاموزیم.

3 راه اثبات برای یادگیری آسان انگلیسی

در اینجا سه تا از قدرتمندترین روش های یادگیری زبان انگلیسی را معرفی می کنیم. اما ترفند این است که بفهمید کدام روش برای شما بهترین کار را دارد. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به طور موثر از این روش ها در مطالعات خود استفاده کنید.

روش غوطه وری یکی از بهترین روش ها برای یادگیری زبان انگلیسی است

روش غوطه وری را "روش طبیعی" نیز می نامند. کلمه غوطه وری به معنای احاطه کامل چیزی است. برای یادگیری از طریق غوطه وری، باید همیشه خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید.

آنچه علم می گوید:

  1. این روش نه تنها به یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند مانند یک انگلیسی‌ زبان فکر کنید.» استفاده از روش غوطه‌وری برای یادگیری زبان انگلیسی در واقع نحوه عملکرد مغز شما را تغییر می‌دهد تا بیشتر شبیه به مغز یک Nitwe باشد.
  2. این روش شما را هر روز بیشتر در معرض انگلیسی قرار می دهد. طبق برخی مطالعات ممکن است با مطالعه یک ساعت در روز بتوانید درک خوبی از زبان انگلیسی به دست آورید. اما رسیدن به سطح درک انگلیسی ایلتس برای مهاجرت کار آسانی نخواهد بود.
  3. چرا این روش بهترین راه حل برای یادگیری زبان انگلیسی است؟ به نحوه یادگیری نوزادان فکر کنید. آنها بدون دانستن هیچ کلمه ای به دنیا می آیند و بلافاصله با زبانی عجیب احاطه می شوند. آنها کم‌کم با گوش دادن به این زبان و تماشای دیگران، کلمات خاصی را یاد می‌گیرند.
  4. سپس آنها یاد می گیرند که چگونه این کلمات با هم ترکیب می شوند. در نهایت، آنها شروع به صحبت روان می کنند. هرچه بیشتر انگلیسی خود را احاطه کنید، یادگیری آن برای شما آسان تر خواهد بود.

این روش برای افراد زیر به شدت توصیه می شود:

  1. افرادی که در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می کنند.
  2. آنها با به خاطر سپردن قواعد گرامری در یادگیری مشکل دارند.
  3. آیا می خواهید مکالمه انگلیسی را سریعتر شروع کنید؟
  4. با صحبت کردن و گوش دادن بهتر یاد بگیرید.

چگونه با غوطه وری یاد بگیریم

برای یاد گرفتن این روش، باید خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید. اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می کنید، نیمی از راه را طی کرده اید! در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید برای اینکه هر روز بیشتر در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرید:

  1. سعی کنید در تلفن خود، در رسانه های اجتماعی و هر وب سایت دیگری که به طور منظم استفاده می کنید، زبان را به انگلیسی تغییر دهید.
  2. به گروه های انگلیسی زبان آنلاین و در دنیای واقعی بپیوندید. گروه هایی را پیدا کنید که علایق شما را به اشتراک بگذارند تا چیزهای مشترکی برای صحبت کردن داشته باشید.
  3. تا جایی که می توانید با دانش آموزان انگلیسی خود به زبان انگلیسی صحبت کنید. نمایش های تلویزیونی و فیلم ها را به زبان انگلیسی تماشا کنید. حتی اگر کلمات را درک نکنید، بدون اینکه متوجه شوید الگوها را یاد می گیرید. اخبار زبان انگلیسی گوش دهید. در یک مجله یا روزنامه به زبان انگلیسی مشترک شوید.

در دوره زبان انگلیسی شرکت کنید

فقط به این دلیل که در کلاس زبان انگلیسی شرکت نمی کنید، این یکی را نادیده نگیرید! دوره مکالمه زبان انگلیسی مخصوص مهاجرت در کلاس به این معنا نیست که شما باید دروس رسمی زبان انگلیسی را بخوانید. این بدان معناست که شما طوری یاد می گیرید که گویی در کلاس درس هستید. با روش کلاس درس، شما با دستور زبان، قواعد املا و واژگان و مبانی زبان شروع می کنید. اینها قطعاتی هستند که آن را کنار هم نگه می دارند.

علم می گوید:

"قبل از اینکه بتوانید به یک زبان صحبت کنید، به دانش اولیه نیاز دارید. در غیر این صورت، از کجا شروع می کنید؟ طبق برخی مطالعات، یادگیری یک زبان کمی شبیه به ساختن است. شما با برخی از اصول اولیه مانند "من به مدرسه رفتم" شروع می کنید. آنها را کم کم اضافه کنید. همانطور که قوانین را یاد می گیرید، می توانید شروع به ساختن جملات خود با آنها کنید و حتی اشتباه کنید. به عنوان مثال، "من در مدرسه می خوانم" صحیح است، اما "من در مدرسه خواندم" صحیح نیست (باید "خون" باشد). شما می توانید بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی را با یادگیری دانش، اشتباه کردن و یادگیری از کل فرآیند بیابید. این روش برای افراد زیر به شدت توصیه می شود:

  1. وقتی یاد می گیرید، ساختار و نظم را دوست دارید.
  2. تا زمانی که به گرامر و واژگان تسلط ندارید، برای شروع مکالمه احساس راحتی نکنید.
  3. به جای اینکه تمام روز خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید، ترجیح دهید هر روز زمان کمی مطالعه کنید.
  4. شما می خواهید انگلیسی را عمیقاً درک کنید، نه اینکه بدانید چگونه آن را صحبت کنید.
  5. آنها در سطح مبتدی زبان هستند.
  6. بهترین یادگیری را در محیط کلاس درس بگیرید یا در کلاس های انگلیسی شرکت کنید.

نحوه یادگیری با روش در کلاس درس

برای یادگیری در کلاس، به ساختار نیاز دارید. شما می توانید این روش را در کلاس درس یا در خانه یاد بگیرید، اما داشتن یک نفر به عنوان معلم کمک می کند. این شخص می تواند به شما بگوید که چه زمانی اشتباهات (بسیار مهم) خود را مرتکب می شوید. برای یادگیری در کلاس، این نکات را امتحان کنید:

  1. در کلاس های زبان انگلیسی ثبت نام کنید. (منطقی ترین روش)
  2. اگر در کلاس شرکت نمی کنید، معلم یا معلم انگلیسی را پیدا کنید که مایل به کمک به شما باشد.
  3. چند کتاب درسی خوب تهیه کنید. داشتن انواع مختلف کتاب درسی (یکی برای گرامر، یکی برای واژگان)، یا فقط یک کتاب درسی بزرگ که یادگیری را بر اساس نوع محتوا گروه بندی می کند، ایده خوبی خواهد بود. به این ترتیب می توانید در حین مطالعه روی یک چیز تمرکز کنید.
  4. منابع آنلاین خوب مرتبط با آزمونی که در نظر دارید، مانند وب سایت های یادگیری تعاملی یا آزمون های تمرینی، پیدا کنید. هر روز زمانی را برای مطالعه در نظر بگیرید.
  5. به خود اجازه ندهید آنچه را که قبلاً آموخته اید فراموش کنید. حافظه خود را اغلب با مرور یادداشت های قدیمی تجدید کنید. حتی می توانید یک روز مطالعه در هفته را به مرور آموخته های خود اختصاص دهید.

روش دوگانه

آیا به نظر می‌رسد که دو روش ذکر شده در بالا با هم می توانند موثرتر باشند؟ در این مورد، این روش «روش دوگانه» نامیده می شود که روش های یادگیری غوطه وری و کلاس درس را ترکیب می کند. قبلاً گفته ایم که باید بدانید که برای شروع با کدام روش مناسب تر است. روش دوگانه معمولاً با یادگیری کلاس درس و سپس عناصر غوطه‌وری که نیمی از زمان مطالعه را به خود اختصاص می‌دهند، آغاز می‌شود.

علم می گوید:

"تحقیقات نشان داده است که بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده از شیوه دوگانه است، مخصوصاً اگر با چند اصول اولیه شروع کنید و سپس به سمت غوطه ور شدن بروید. با این حال، تحقیقات همیشه در مورد زمان تغییر قطعی نبوده است. با توجه به نتایج مطالعه عملکرد دانش‌آموزان در کلاس‌های دوزبانه (با استفاده از دو زبان) در مقایسه با کلاس‌های تمام وقت (تمام وقت، انگلیسی)، مشخص شد که کودکان در ابتدا با غوطه‌وری سریع‌تر یاد می‌گرفتند، اما در نهایت سرعت آنها کاهش یافت. دانش آموزان آهسته تر یاد گرفتند، اما در نهایت به خوبی یاد گرفتند. اگر مطمئن نیستید که در چه مرحله ای هستید که باید بر اساس ساختار کلاس به یادگیری ادامه دهید یا اگر باید یادگیری خود را از طریق غوطه وری تقویت کنید، مطمئن شوید که مثلاً اگر 6 روز در هفته در کلاس یاد می گیرید، امروز باید با افراد واقعی انگلیسی صحبت کنید. چه زمانی این تغییر را ایجاد می کنید؟ غوطه وری دوگانه به شما امکان می دهد در حین آموزش قوانین زبان انگلیسی صحبت کنید.

این روش برای افراد زیر به شدت توصیه می شود:

  • زمانی را به روش های یادگیری کلاس درس و غوطه وری اختصاص دهید. مزیت این است که زمان بیشتر برای مطالعه به معنای پیشرفت سریع تر است.
  • در کلاس درس خوب یاد بگیرید، اما می خواهید صحبت کردن را نیز یاد بگیرید.
  •  آنها دوره هایی را دنبال می کنند که به زبان انگلیسی تدریس می شود.
  •  آنها در کشورهای انگلیسی زبان زندگی می کنند.
  •  آنها در سطح متوسط یا پیشرفته انگلیسی هستند.

نحوه یادگیری با روش دوگانه:

روش دوگانه برای افراد زبان آموز متوسط انگلیسی بهترین است. اگر احساس می کنید آماده استفاده از زبان انگلیسی در زندگی روزمره خود هستید، اما همچنان می خواهید به روشی ساختاریافته یاد بگیرید، گزینه خوبی است. از آنجایی که روش دوگانه ترکیبی از روش های غوطه وری و کلاس است، می توانید نکات و پیوندهای دو بخش قبلی را با هم ترکیب کنید. نکات زیر را حتما رعایت کنید:
  • زیاد مطالعه نکنید، استراحت را فراموش نکنید و تنها بخشی از وقت خود را به یادگیری اختصاص دهید. مطالعه طولانی مدت در واقع می تواند در یادگیری شما اختلال ایجاد کند!
  • سعی کنید تعادل خوبی پیدا کنید. یکی از راه های انجام این کار این است که صبح ها چیز جدیدی یاد بگیرید و سپس آن را در طول روز به کار ببرید. به عنوان مثال، اگر صبح زمان گذشته را یاد می گیرید، سعی کنید در مورد آخر هفته خود یا آخرین فیلمی که تماشا کرده اید به یک دوست بگویید.
  • هر هفته با یک شریک زبان ملاقات کنید. حتی اگر یک معلم خصوصی دارید یا در یک دوره شرکت می کنید، یک شریک تبادل زبان می تواند به شما کمک کند با استفاده از زبان خودتان یاد بگیرید.