چرا باید تمام وقت و انرژی خود را صرف یادگیری زبان انگلیسی کنیم؟ علیرغم این واقعیت که یادگیری یک زبان می تواند زمان بر و دشوار باشد، نمی توان منکر ارزش فوق العاده این مهارت و فرصت های فراوانی شد که به افراد ارائه می دهد. در حال حاضر همه مردم جهان تصمیم گرفته اند زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم بیاموزند، حتی بسیاری از کشورها آموزش زبان انگلیسی را در برنامه درسی مدارس خود قرار داده اند. یکی از مهمترین مزایای یادگیری این مهارت، امکان دسترسی بهتر به اینترنت، امکان ادامه تحصیل در کشورها و مراکز مختلف، امکان دسترسی به سرگرمی های مختلف، امکان یافتن شغل بهتر و سهولت در سفر است. اگر برای یادگیری این زبان الهام گرفته اید، اما به دنبال بهترین ترتیب یادگیری زبان انگلیسی هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ترتیب یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟

قبل از شروع مطالعه زبان انگلیسی، باید از خود بپرسید که چرا می خواهید این زبان را یاد بگیرید! مانند هر تصمیمی که در زندگی می گیرید، باید دلایل روشن و برنامه های روشنی برای مطالعه زبان انگلیسی داشته باشید. بهترین ترتیب یادگیری زبان انگلیسی:

هدف را تعیین کنید

اگر می دانید چرا می خواهید ترتیب یادگیری زبان انگلیسی را یاد بگیرید، تعیین هدف برای شما آسان خواهد بود. به عنوان مثال، اگر قصد سفر یا مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را دارید، ممکن است هدف شما این باشد که چگونه زنده بمانید، یعنی بتوانید نیازهای خود را در میان افرادی که نمی شناسید مدیریت کنید. اهداف شما هر چه که هستند، باید آنها را به دقت یادداشت کنید.

یک دستور کار تهیه کنید

برای رسیدن به اهداف خود به چند مطالعه نیاز دارید؟ این پاسخ برای هر فرد متفاوت است، اما باید واقع بینانه باشد. اگر 60 ساعت در هفته کار می کنید، نمی توانید 40 ساعت برنامه مطالعه داشته باشید. نکته مهم این است که تحت هر شرایطی آهسته اما پیوسته مطالعه کنید. شما باید بفهمید که چه چیزی برای شما بهترین و پربارتر است. به عنوان مثال، ترجیح می دهید این کار را قبل از رفتن به سر کار یا مطالعه در عصر انجام دهید.

تعهد

یادگیری زبان انگلیسی انگیزه بالایی می خواهد، به همین دلیل برای ترتیب یادگیری زبان انگلیسی، انگیزه و تعهد دانش آموز همیشه مطرح است. اگر فکر می کنید آماده یادگیری هستید، باید با خود متعهد شوید، مثلاً با امضای قرارداد کارآموزی.

از یادگیری قدردانی کنید

کارهایی که در زندگی به بهترین شکل انجام می دهیم، کارهایی هستند که دوست داریم انجام دهیم. اگر دوست ندارید انگلیسی یاد بگیرید، پس راه درستی را برای مطالعه انتخاب نکرده اید. شما باید ترتیب یادگیری زبان انگلیسی را یاد بگیرید و سپس با ترفندهای سرگرم کننده و لذت بخش در عین جدیت به دنبال یادگیری آن مهارت باشید.

چگونه بین چهار مهارت کلیدی زبان انگلیسی تعادل برقرار کنیم!

اگر هدف شما برقراری ارتباط به زبان انگلیسی است، باید هر چهار مهارت اصلی را متعادل کنید. اگر یکی از مهارت های شما خیلی خوب باشد، اما سه مهارت دیگر در سطح پایینی باشد، مطمئناً نمی توانید به خوبی ارتباط برقرار کنید. ترتیب یادگیری زبان انگلیسی کاملاً مشخص است و مهارت های آن به دو گروه زیر تقسیم می شود:

1- ورودی

  • Listening از طریق گوش
  • Reading از طریق چشم

2- خروجی

  • Speaking از طریق دهان
  • Writing از طریق نوشتن
درک این ورودی ها و خروجی ها بسیار آسان است. ابتدا به یک نفر گوش می دهید سپس به او پاسخ می دهید یا اول کتاب یا مقاله ای می خوانید سپس پیام می نویسید. ورودی ها و خروجی ها ترتیب خاصی ندارند. گاهی اوقات اول صحبت می کنید بعد گوش می دهید یا اول گوش می دهید سپس می نویسید. برخی از زبان آموزان به دنبال درک این هستند که کدام مهارت مهم تر است. با توجه به اینکه همه این مهارت ها به یکدیگر وابسته هستند، بنابراین همه آنها مهم هستند، اما برخی از مهارت ها مفیدتر از سایر مهارت ها هستند. به عنوان مثال، در بیشتر ارتباطات، ما حدود 40٪ گوش می دهیم و 35٪ صحبت می کنیم. هر یک از مهارت های اصلی شامل مهارت های کوچک تری است، به عنوان مثال، واژگان و گرامر بخشی از مهارت های خرد است، تلفظ نوعی مهارت شفاهی است، یا املا مهارتی است که درک کلمات و عبارات انگلیسی را آسان می کند.

پیشنهاد میکنم مقاله ایلتس برای مهاجرت را مطالعن نمایید

چگونه گوش دادن را یاد بگیریم؟

  • به رادیو گوش کن. همیشه یک خودکار در دست نداشته باشید، زیرا گاهی اوقات فقط گوش دادن کمک می کند.
  • تماشای برنامه های کودک برای زبان آموزان بسیار مفید است. ترجیحا برنامه هایی را انتخاب کنید که به زبان خودتان از آنها لذت می برید. به یاد داشته باشید که بسیاری از آنچه در تلویزیون می شنوید عامیانه است.
  • تماشای فیلم به زبان انگلیسی. بهتر است آنهایی را انتخاب کنید که زیرنویس دارند. گاهی اوقات بدون اینکه چیزی بنویسید فیلم تماشا کنید.
  • از منابع شنیداری آنلاین استفاده کنید.
  • پیوندهای شنیداری مفید شامل EnglishClub English Listening است.

 چگونه READING و واژگان را یاد بگیریم؟

هر روز چیزی برای خواندن پیدا کنید تا به کودکان انگلیسی آموزش دهید. کتاب های کودکان، روزنامه ها، مجلات، وب سایت ها، رمان ها و موارد دیگر برای خواندن وجود دارد. ترجیحا مطالب مورد علاقه خود را بخوانید. به یاد داشته باشید که زمانی که در حال تفریح هستید بهترین ترتیب یادگیری زبان انگلیسی را کسب می کنید.
  • در سطح خود کتاب بخوانید. شما می خواهید واژگان جدیدی یاد بگیرید اما باید آنچه را که می خوانید درک کنید. اگر مدام به دنبال کلمات جدید هستید، خواندن آن برایتان سخت خواهد بود.
  • برای هر مقاله ای که می خوانید، از خود بپرسید: درباره چه کسی است؟ چی شد؟ چرا این اتفاق افتاد؟ کجا اتفاق افتاد کی اتفاق افتاد؟ این سوالات برای درک بهتر ضروری است.
  • همیشه یک فرهنگ لغت داشته باشید.
  • یک فرهنگ لغت شخصی داشته باشید و کلمات را به ترتیب حروف الفبا بنویسید، سپس فرهنگ لغت شخصی خود را هر شب قبل از خواب تجدید نظر کنید.
  • ترتیب یادگیری گرامر زبان را با توجه به منابع آنلاین بیاموزید.

چگونه SPEECH و تلفظ را یاد بگیریم؟

  1. آیا در مورد همه چیز صحبت می کنید. برای شروع، این کار را در خلوت خانه خود انجام دهید. اگر در ابتدا نمی توانید این کار را انجام دهید، سعی کنید با صدای بلند بخوانید تا زمانی که با شنیدن صدای خود به زبان انگلیسی احساس راحتی کنید.
  2. صدای خود را ضبط کنید. ممکن است ناراحت کننده باشد، اما به شما کمک می کند نقاط ضعف و تلفظ خود را پیدا کنید.
  3. از تلفن استفاده کنید.
  4. در دوره شرکت کنید.
  5. اصطلاحات رایج را یاد بگیرید.
  6. صداهایی را درک کنید که در زبان مادری شما وجود ندارند، به عنوان مثال، بسیاری از زبان ها صدای "r" ندارند. این صداها قطعا نیاز به تمرین بیشتری دارند.
  7. وقتی وارد دنیای واقعی می‌شوید، درک افراد عادی برایتان دشوارتر خواهد بود، مگر اینکه صحبت کردن را آهسته و با تلفظ تمرین کنید.
  8. استرس کلمات و عبارات را مطالعه کنید.

چگونه نوشتن و املا را یاد بگیریم؟

  1. یک دفتر خاطرات داشته باشید. همیشه به دستور زبان توجه نکنید و گاهی اوقات آزادانه بنویسید. می تواند بسیار مفید باشد و نوشتن را سرگرم کننده تر کند.
  2. یک ایمیل به زبان انگلیسی بنویسید.
  3. با سایر معلمان یا دانش آموزان در ارتباط باشید.
  4. اخبار محلی خود را به انگلیسی بازنویسی کنید.
  5. تمرینات نوشتاری را هر روز انجام دهید. به یاد داشته باشید که فعالیت های منظم بهترین فعالیت ها هستند.
  6. قوانین املایی مهم را یاد بگیرید زیرا همیشه فرهنگ لغت فیزیکی یا آنلاین ندارید.
  7. رایج ترین کلمات غلط املایی را یاد بگیرید.
  8. دستور یادگیری گرامر انگلیسی را دنبال کنید.
  9. اگر می خواهید ترتیب یادگیریب زبان انگلیسی را رعایت کنید، حتما با کلمات گیج کننده آشنا شوید.
  10. از لینک های مفید برای نوشتن می توان به com English Writing اشاره کرد.
آخرین کلام
بدون شک ترتیب یادگیری زبان انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی از ابتدا بسیار مهم است، اما به یاد داشته باشید که غوطه ور شدن در این زبان می تواند سرعت یادگیری شما را به صورت تصاعدی افزایش دهد. برای داشتن یک محیط غنی از زبان انگلیسی، لازم نیست در یک کشور انگلیسی زبان زندگی کنید زیرا بسیاری از یادگیری ها به صورت ناخودآگاه انجام می شود. یعنی آن مواقعی که انگلیسی نمی خوانید بلکه در آن غوطه ور می شوید، مثلاً وقتی در محتوای انگلیسی غرق می شوید، کاملاً ناخودآگاه در حال یادگیری گرامر، واژگان و تلفظ هستید.