کتاب های آیلتس کمبریج مجموعه‌ای از آزمون‌ های آموزشی است که شامل چهار مهارت خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن است که به داوطلبان آیلتس کمک می‌کند تا مهارت‌ها و نقاط ضعف خود را برای شرکت در آزمون اصلی تقویت کنند.

این کتاب های آیلتس کمبریج برای آزمون‌های آکادمیک و عمومی در دسترس هستند و حاوی نکات و ترفندهایی بر اساس تجربیات آزمون ‌دهندگان قبلی و همچنین راهنمای جامعی در مورد نحوه کسب امتیاز بالا در هر مهارت است.
با تمرین سوالات این کتاب ها می توانید دانش خود را با نمونه سوالات رسمی و راهنمای گام به گام هر بخش تقویت کنید. حتی امکان دانلود فایل های صوتی برای تمامی تمرینات شنیداری و گفتاری وجود دارد.
شاید تا به حال زمان زیادی را صرف آماده سازی برای آزمون واقعی آیلتس با این کتاب ها کرده باشید، اما اکنون به این فکر می کنید که آیا باید در آزمون تمرینی آیلتس شرکت کنید یا خیر؟ پاسخ ما این است که برای شرکت در آزمون آیلتس تردید نکنید.
با شرکت در آزمون آیلتس آزمایشی شما این فرصت را خواهید داشت که با فرمت اصلی آزمون آشنا شوید، ارزیابی کنید که چگونه می توانید تحت فشار کار کنید و ارزیابی کنید که آیا در بخش های خاصی از آزمون به تمرین بیشتری نیاز دارید یا خیر.
اهمیت آزمون آیلتس برای زبان آموزان
برای چندین دهه، ایالات متحده یک آزمون برای سنجش توانایی زبان آموزان برگزار کرده است که به آزمون تافل معروف است. با توجه به اینکه این آزمون از استاندارد بالایی برخوردار بود، در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.
افراد زیادی از این آزمون برای سنجش میزان مهارت زبان انگلیسی خود استفاده کرده اند. یکی دیگر از آزمون های مرتبط با زبان انگلیسی به نام آزمون آیلتس برگزار می شود. این مخفف از عبارتی به معنای سیستم بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی گرفته شده است.

این آزمون در واقع مدل بریتانیایی آزمون تافل آمریکایی است. مسئولیت اصلی برگزاری این آزمون بر عهده دانشگاه کمبریج انگلستان است.
این دانشگاه با همکاری سایر موسسات این آزمون را برگزار می کند. شاید به همین دلیل است که کتاب های کتاب های آیلتس کمبریج برای آیلتس در بین زبان آموزان برای شرکت در این آزمون شهرت بالایی دارد.

آیلتس و مشاغل

جالب است بدانید امروزه بسیاری از شرکت ها و موسسات از امتیاز این آزمون برای سنجش سطح دانش زبانی کارکنان خود استفاده می کنند تا نیروی متخصص خود را جذب کنند.
بنابراین شرکت و کسب امتیاز بالا در این آزمون برای بسیاری از افرادی که به دنبال استخدام در سازمان های بزرگ و معتبر هستند بسیار مهم است.

آیلتس و ادامه تحصیل

بسیاری از دانشگاه های دنیا که دانشجویان کشورهای دیگر را جذب می کنند، شرایطی را برای دانشجویان فراهم می کنند که علاوه بر زبان مادری در دانشگاه، به زبان انگلیسی نیز ادامه تحصیل دهند.
این دانشگاه ها ارزیابی های متفاوتی را از سطح زبان انگلیسی خود در نظر می گیرند تا به دانشجویان اجازه تحصیل بدهند. اما باید گفت که رایج ترین ارزیابی معتبر در این دانشگاه ها برای زبان انگلیسی، آزمون آیلتس و نمره آزمون کسب شده توسط عموم خواهد بود.

پیشنهاد میکنم مقاله آیلتس برای مهاجرت را مطالعه نمایید

آیلتس و مهاجرت

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از افراد نیاز به شرکت در آزمون آیلتس و کسب امتیاز خوب در این آزمون دارند، مهاجرت به کشور دیگری است.
امروزه بسیاری از کشورها مهارت زبان مادری یا مهارت انگلیسی را در شرایط امتیازدهی خود برای صدور مجوز مهاجرت به اتباع سایر کشورها لحاظ می کنند. به خصوص اگر قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارید، داشتن مدرک آیلتس در این زمینه به شما کمک زیادی می کند.

 کتاب های کمبریج برای آیلتس

یکی از سری کتاب هایی که می توانید برای آمادگی در آزمون آیلتس استفاده کنید، کتاب های آیلتس کمبریج است. تقریبا اکثر افرادی که قصد آمادگی برای این آزمون را دارند یا نسخه ای از این مجموعه کتاب را دارند یا به نوعی از آن استفاده کرده اند. از آنجایی که این کتاب توسط اساتیدی نوشته شده است که طراح سوالات این آزمون نیز هستند، بنابراین می توانند به داوطلبان کمک زیادی کرده و آنها را برای آزمون بهتر آماده کنند. از طرفی این کتاب ها جامع نیز شناخته می شوند و تقریباً می توانید تمام نیازهای خود را از این محتوا برآورده کنید.

در این کتاب ها که همراه با کتاب کار نیز قرار داده شده است، توضیحاتی در مورد آزمون آیلتس ارائه شده است. در این سری از کتاب ها با تعداد زیادی سوال مواجه می شوید که می توانید به آنها پاسخ دهید و با استفاده از روش تدریس ویژه ای که نویسندگان این کتاب ها استفاده می کنند، به سراغ موضوعات بعدی یا سطوح بالاتر بروید. اگرچه استفاده از منابع بیشتر به افزایش سطح آمادگی شما کمک می کند، اما بسیاری از کارشناسان و اساتید زبان انگلیسی معتقدند که استفاده از این سری از کتاب ها می تواند شما را به نتیجه مطلوب در آزمون آیلتس برساند.

 کتاب های آیلتس کمبریج به روز شد

یکی از مزیت های مجموعه کتاب های آیلتس کمبریج نسبت به کتاب های منتشر شده توسط ناشران دیگر، آنها به طور مداوم به روز می شوند. به روز رسانی مطالب با استفاده از منابع جدید و استفاده از موضوعات به روزتر در مطالب و همچنین استفاده از روش های انتقال مفاهیم جدید و آموزش به مفیدتر شدن کتاب ها برای داوطلبان در آزمون ها کمک می کند.
به یاد داشته باشید که نظرات و سلیقه های شخصی نویسنده در این کتاب ها منعکس نمی شود و منابع این کتاب ها فقط آزمون های آیلتس هستند. در نتیجه امکان رسیدن به هدف با سرعت و کیفیت بیشتری برای داوطلبان فراهم می شود.
بخش های اصلی کتاب های کمبریج برای آیلتس
هر کتاب از این مجموعه دارای 5 قسمت اصلی خواهد بود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

بخش اول، آزمون

در قسمت اول با 6 آزمایش روبرو خواهیم بود. 4 تست جامع و همچنین دو نمونه تست عمومی. هر یک از آزمون ها شامل 4 مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتن و خواندن است.

بخش دوم، تمرین گوش دادن
بخش ویژه ای برای کمک به گوش دادن در این بخش گنجانده شده است. در واقع متن مطالب ارائه شده در فایل های صوتی برای تمرین دانش آموزان در اینجا قرار می گیرد.

بخش سوم، پاسخنامه

دو بخش قبل شامل سوالاتی است که خودتان به آنها پاسخ داده اید. اما آیا پاسخ شما درست بود؟ در این قسمت پاسخنامه دو قسمت قبلی ارائه می شود تا در صورت عدم دسترسی به استاد خود بتوانید پاسخ هایی را که به سوالات داده اید بررسی کنید

بخش چهارم، نگارش

در این قسمت از کتاب های آیلتس کمبریج به شما موضوعاتی برای نوشتن یادداشت یا مقاله و بهبود مهارت های نوشتاری ارائه می شود.

قسمت آخر، پاسخنامه اصلی

اکنون زمان آن است که با استفاده از پاسخنامه مستر آیلتس کیفیت عملکرد خود را بسنجید و به مواردی که نتوانسته اید به درستی پاسخ دهید توجه و مطالعه بیشتری کنید.

مزایای استفاده از کتاب های آیلتس کمبریج
ویژگی ها و مزایای سری کتاب های آیلتس کمبریج ممکن است همزمان در کتاب های دیگر یافت نشود. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

همانطور که می دانید در آزمونی مانند آزمون آیلتس مهارت های مختلفی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. در این کتاب ها برای هر یک از 4 مهارت نوشتن، خواندن، شنیدن و گفتن بخش های جداگانه ای در نظر گرفته شده است تا آموزش به صورت چند وجهی انجام شود.
وجود آزمون های شبیه سازی آزمون آیلتس و همچنین آزمون های آیلتس موجود در هر کتاب به زبان آموز کمک می کند تا سطح خود را بشناسد و نقاط قوت و ضعف خود را در یادگیری زبان انگلیسی بهتر تشخیص دهد.
داشتن پاسخنامه در پایان هر کتاب به شما کمک می کند تا سوالات و پاسخ ها را به صورت تشریحی تجزیه و تحلیل کنید و بهتر بفهمید که چرا ممکن است اشتباه کنید.
استفاده از امکانات دیجیتال و منابع آموزشی اضافی در کتاب های روی سی دی و همچنین نام کاربری اختصاصی برای منابع آنلاین به شما کمک می کند تا تحصیلات خود را بهتر پیش ببرید.
ارتقای این سری از کتاب های آیلتس کمبریج یکی دیگر از نکات مثبت این کتاب ها است که به شما کمک می کند تا مطالب مورد نیاز سطح خود را مطالعه کرده و به آن تسلط پیدا کنید.

سطوح کتاب های آیلتس کمبریج

همانطور که گفته شد یکی از مزایای این کتاب ها سطح بندی راحت آنهاست. بسته به نمره آیلتس که به عنوان هدف خود در نظر گرفته اید یا سطح زبان فعلی خود، کتاب مورد نیاز خود را خریداری کرده، مطالعه کرده و در آزمون شرکت خواهید کرد.
در نتیجه زمان را تلف نخواهید کرد و پول اضافی خرج نمی کنید. این کتاب ها در سه سطح طبقه بندی می شوند:
اگر به دنبال نمره متوسط آزمون آیلتس هستید و می خواهید نمره ای در حدود 4 یا 5 کسب کنید، سطح 1 کفایت می کند. اما اگر نمره بالایی بالای 5 می خواهید و به نمره حدود 6.5 نیاز دارید، سطح دو برای شما مناسب است. سطح سه برای افرادی طراحی شده است که به دنبال نمرات بالاتر از 6.5 هستند و به دنبال نمره 7.5 هستند.