جایگزین آزمون آیلتس

همانطور که می دانید بسیاری از فعالیت های اجتماعی و گروهی از جمله آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس در دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است و بسیاری از داوطلبان احتیاج به دریافت نمره این آزمون ها برای ارائه به دانشگاه ها و یا موسسات و سفارت کشورها دارند. در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی، جایگزین جدید و البته موقتی برای آزمون اصلی آیلتس وجود دارد. این جایگزین آزمون آیلتس Indicator است که توسط سازمان دهندگان آزمون آیلتس که همان دانشگاه کمبریج است که از بیست و دوم آپریل در کشورهای منتخبی برگزار می گردد.

آزمون آیلتس Indicator چیست؟

این آزمون دقیقاً مشابه آزمون اصلی آیلتس می باشد و دارای همان استانداردها و مقررات و زمانبندی است. بخش اسپیکینگ این آزمون به صورت آنلاین با ممتحنین آزمون آیلتس از طریق اینترنت و به صورت آنلاین برگزار می شود. امکانات این آزمون نیز مطابق با آزمون اصلی آیلتس محاسبه می گردد.

این آزمون تا زمانی که وضعیت فعلی و شیوع ویروس کرونا وجود دارد به صورت موقت برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی داوطلبان انجام میشود.

این آزمون در مکان مورد نظر داوطلب و با استفاده از وب کم به صورت آنلاین انجام می گیرد.

  • این آزمون آیلتس به صورت هفتگی انجام می گیرد.
  • مدت زمان آزمون مانند آزمون اصلی آیلتس در مدت ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه انجام می شود.
  • اعلام نتایج ۷ روز پس از انجام آزمون ارسال می گردد.
  •  آزمون توسط همان ممتحنین آزمون اصلی آیلتس تصحیح می گردد.
  • از این آزمون برای مهاجرت نمی توان استفاده نمود بلکه صرفاً برای تحصیلات تکمیلی متقاضیان ارائه می شود.
  • آزمون آیلتس Indicator فقط برای آیلتس آکادمیک در دسترس خواهد بود.

تفاوت بین آیلتس اصلی و آیلتس Indicator چیست؟

ارچوب کلی و میزان دشواری آزمون دقیقا مشابه آزمون‌های دیگر است با این تفاوت که آزمون اصلی آیلتس مورد قبول مراکز آموزشی و سازمانها در سراسر دنیا است. در حالی که ممکن است این آزمون مورد تایید بعضی از مراکز و سازمانها نباشد و تنها در زمان شیوع ویروس کرونا انجام پذیرد.

پیشنهاد میشود مقاله ایلتس برای مهاجرت را مطالعه کنید

برای برگزاری آزمون آیلتس Indicator چه چیزهایی نیاز است؟

برای این منظور باید یک اتاق آرام و مناسب برای امتحان وجود داشته باشد. به محض شروع امتحان امکان هیچ گونه توقف یا آنتراکی وجود ندارد. در صورت بروز هرگونه توقف در اجرای این امتحان، زمان یا نمره یا حتی کل نتیجه آزمون را از دست خواهید داد.

برای انجام آزمون فقط باید از لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی استفاده نمایید، استفاده از تلفن همراه و یا تبلت برای برگزاری آزمون قابل قبول نمی باشد.

حتماً از یک اینترنت قوی و بدون قطعی استفاده نمایید. اگر اینترنت قوی در دسترس ندارید بهتر است از شرکت در این آزمون منصرف شوید.

یک میکروفون برای امتحان Speaking نیاز است.

در آزمون یک اسپیکر و هدفون برای آزمون Listening الزامی است قبل از شروع آزمون باید میزان و کیفیت صدا را آزمایش نمایید.

آزمون آنلاین دولینگو (Duolingo ) جایگزین آیلتس:

با توجه به بسته بودن بسیاری از مراکز آزمون آیلتس و تافل در جهان در حال حاضر بسیاری از موسسات آموزشی آزمون انگلیسی آنلاین دولینگو را می‌پذیرند.

آزمون زبان دولینگو را با داشتن یک کامپیوتر در خانه که مجهز به بلندگو و میکروفون باشد و یک اینترنت با سرعت خوب داشته باشد میتوان انجام داد. این آزمون حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد و هزینه آن فقط ۴۹ دلار است.

تفاوت آزمون دولینگو با آزمون آیلتس:

در آزمون دولینگو تکنولوژی برای در دسترس بودن آموزش برای تمامی افراد استفاده می گردد. این آزمون مقرون به صرفه تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد.

هزینه آزمون دولینگو تنها ۴۹ دلار می باشد ولی آزمون آیلتس حدود ۲۱۵ دلار هزینه دارد.

آزمون آیلتس تقریبا هر ۱۰ روز یکبار برگزار می‌شود اما در آزمون دولینگو شما هر زمان از شبانه روز و در هر روز از سال می توانید شرکت نمایید.

آزمون دولینگو از ابتدا تا انتها حدود ۴۵ دقیقه می باشد در حالی که مدت زمان برگزاری آزمون کتبی آیلتس حدود ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است.

نتیجه آزمون دولینگو تنها بعد از دو روز از انجام آزمون داده میشود اما آزمون آیلتس کتبی برای اعلام نتایج ۱۰ تا ۱۳ روز زمان نیاز دارد.

یک مزیت مهم آزمون دولینگو نسبت به آزمون آیلتس این است که شما بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای می توانید کارنامه را به هر تعداد کالج یا دانشگاه در سراسر دنیا بفرستید. در حالی که در آزمونهای آیلتس و تافل این امکان را به شرکت کنندگان خود می‌دهند که نهایتاً نتایج را به ۴ یا ۵ دانشگاه ارسال کنند و در صورتی که درخواست بیشتر از این تعداد داشته باشند باید هزینه ‌ای حدود ۲۰ دلار برای هر گزارش نمره پرداخت نمایند.

در آزمون دولینگو معمولاً در سوالات از مدت های طولانی برای خواندن، نوشتن یا گوش دادن استفاده نمی شود.

مهمترین مزیت آزمون دولینگو نسبت به آزمون های بین المللی دیگر زبان انگلیسی این است که در آزمون دولینگو نیاز به مرکز و زمان مشخصی برای برگزاری آزمون نیست و بدون مراجعه حضوری می توان به صورت آنلاین و تنها از طریق اینترنت در هر مکان مانند خانه در این آزمون شرکت نمود.

همچنین یکی دیگر از دلایل استقبال داوطلبان از آزمون دولینگو قیمت مناسب آن است که مورد توجه قرار میگیرد.