چرا کلوپ انگیسی ادنا

دوست خوبم اگر این مطلب رو میخونی به این معنی هست که اولین قدم رو برای یادگیری زبان انگلیسی برداشتی! پس بهت تبریک میگم. اگه تازه میخوایی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنی، کافیه یه سرچ کنی و اونوقت هزاران راه پیش پات قرار میگیره. انواع دوره ها، انواع مدرسین با روش ها و تکنیک های مختلف، صوتی و تصویری و آنلاین و آفلاین و حتی یادگیری انگیسی در خواب! و ... حالا سوال اینجاست! انتخاب تو چیه؟

انتخاب تو چیه؟

بعد از تحلیل پرسش هایی که داخل سیستم پشتیبانی و یا دایرکت پرسیده میشه، این سوال بیشترین تکرار رو داشت که چطور زبان انگیسی رو شروع کنم؟ از کجا؟ در این مطلب میخوام چندتا نکته بهت بگم که کمکت کنم بهترین انتخاب رو داشته باشی. اما قبلش لازمه یه سری نکات رو بدونی.

چه چیزهایی برای یادگیری زبان لازمه؟

حتما میدونی در علم هایی مثل یادگیری زبان، داشتن حافظه خوب از اهمیت برخورداره. اما آیا داشتن حافظه خوب برای یادگیری زبان کافیه؟ یا بهتره این سوال رو بپرسم که داشتن این باور که من حافظه خوبی ندارم، بهانه محکمی برای عدم یادگیری زبان هست؟ در جواب باید بگم که هر انسانی که میتونه به زبان مادری ش صحبت کنه، یعنی توانایی یاد گرفتن زبان دوم هم داره، پس تو دوست خوبم که داری این مطلب رو میخونی به این معنی هست که هیچ بهانه ای برای عدم یادگیری زبان نداری و صد در صد توانایی و هوشی که برای یادگیری زبان دوم نیاز هست رو داری! 

اما شاید این سوال پیش بیاد که بارها و بارها سعی کردی زبان انگلیسی رو یاد بگیری اما چرا به نتیجه ای که میخواستی نرسیدی؟ جواب ش اینکه چیزهایی که برای یادگیری زبان لازمه رو نمیدونی و من در این مطلب تک تک چیزایی که نیاز داری رو بهت میگم.

پیشنهاد میکنم مقاله ایلتس برای مهاجرت را مطالعه کنید

انگیزه، هدف و عشق

ما انسان ها خیلی دلیل محور هستیم. ذهن ما برای هر کاری نیاز به دلیل داره. مثلا ممکنه از خودت بپرسی چرا من باید زبان یاد بگیرم؟ اگه یاد نگیرم چی میشه؟ آیا یادگیری زبان به زحمتش می ارزه؟

هیچ اشکالی نداره اگه این سوالات تو ذهنت بیاد اما جوابی که برای این سوالات داری شرنوشت تورو مشخص میکنه. پس برای خودت یه هدف تعیین کن و انگیزه رو در خودت تقویت کن. اینکه چه انگیزه ای برای خودت انتخاب کنی، بستگی به خودت داره و برای هر کسی متفاوته. یکی هدفش از یادگیری زبان، مهاجرت هست، یکی فهمیدن آهنگ و فیلم مورد علاقه ش، یکی خوندن کتاب های انگیسی و هزار و یک دلیل دیگه اما سوال اصلی اینه که چقدر این اهداف برات دغدغه شده؟ به عبارتی چقدر برات مهمه؟ در واقع همه ما دوست داریم زبان انگیسی رو بلد باشیم و همه ما اهداف قابل توجیه برای یادگیری زبان داریم اما تقاوت شخصی که زبان رو یاد میگیره و کسی که نصفه و نیمه یادگیری رو رها میکنه در انگیزه س! اول از همه باید انگیزه ت رو قوی کنی. انگیزه میشه مثل قایق شناور در آب، این قایق برای رسیدن به مقصد نیاز به هدف داره تا به سمتش بره پس دومین چیزی که نیاز داری هدف هست. و سومین چیزی که نیاز داری، نیروی محرکه ای هست که قایق رو حرکت بده و اون نیروی محرکه چیزی نیست جز عشق! 

عشق از نظر هر کسی ممکنه متفاوت تعبیر بشه اما چیزی که در اینجا مد نظر ماست یه جور حس ضرورت هست، ضرورتی که بیشتر افرادی که در کشور خارجی و جایی که کسی زبانشون رو نمیفهمه حس میکنن. به قول حضرت حافظ: 

عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید

ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی

زمان و سرمایه گذاری

ما برای بدست آوردن چیزایی که میخواییم باید وقت بذاریم، تلاش کنیم و هزینه کنیم. البته اگر واقع بینانه بنگریم، پولی که صرف یادگیری هر علمی صرف میکنی، در واقع سرمایه گذاری هست، نه هزینه؛ سرمایه گذاری روی خودت! برای سرمایه گذاری هم تحقیق لازمه که کجا زمان و هزینه رو صرف کنی که بیشترین بازدهی رو برایت داشته باشه. پس هر انتخابی رو آگاهانه و با تحقیق انجام بده.

تحقیقات هم نشون داده وقتی برای کاری هزینه پرداخت می کنی، مسئولیت و جدیت بیشتری برای انجام اون کار پیدا خواهی کرد. پس نگران هزینه هایی که برای سرمایه گذاری و آموزشت می کنی نباش. 

خودتو بشناس

دوست خوبم قبل از اینکه در مورد مدرسین، آموزشگاه های مختلف و ... تحقیق کنی، اول خودتو بشناس همه ما آدم ها متفاوتیم و روش های خاص خودمون رو برای یادگیری داریم. یکی با ویدیو بهتر یاد میگیره یکی با صوت و دیگری با کتاب و... اول خودت رو یادگیری خودت رو بشناس بعد مدرسی که با روشی تو سازگار تره و با توجه به سطح زبانت تدریس میکنه رو پیدا کن. اکثر مدرس ها آموزش های رایگان هم دارند حتما از آموزش های رایگان استفاده کن تا بهتر با شیوه تدریس آشنا بشی.

خب تا اینجا ملزوماتی که برای یادگیری زبان احتیاج داری رو توضیح دادم. حالا میریم سره اصلا مطلب

چرا کلوپ انگیسی ادنا؟

حرفه ای و با کفیت

در کلوپ انگیسی ادنا، آموزش ها به صورتی طراحی شده که زبان آموز احساس خستگی نکنه. این کار در گفتار شاید ساده به نظر برسه اما برای رسیدن به این هدف، از وسایل پیشرفته فیلم برداری و نور پردازی ادیت های حرفه ای و... به همراه شیوه های نوین تدریس گرد هم آمدند. برای تهیه هر فایل صوتی و یا ویدیویی علاوه بر وقت و انرژی، هزینه های زیادی صرف شده تا بهترین ها تقدیم زبان آموزان بشه. 

خدمات آموزشی

هدف کلوپ انگیسی ادنا آموزش و تعلیم و تعلم هست. در این راستا سعی شده که مطالب و خدمات آموزشی رایگان هم داشته باشیم تا همه بتونن استفاده کنن. 

در صفحه اینستاگرام بیش از صد ها ویدیو آموزشی رایگان وجود داره که می تونی ببینی.

ثبت نام در سایت کلوپ انگیسی ادنا رایگان هست و هیچ هزینه ای نداره

میتونی در سایت به صورت رایگان تعیین سطح انجام بدی

پادکست های آموزشی رایگان به همراه فایل متنی در سایت قرار داده شده 

مطالب آموزشی زبان به صورت رایگان می تونی از سایت مطالعه کنی

پشتیبانی آنلاین 24 ساعت در سایت حضور داره تا پذیرای سوالاتت باشه

سیستم اطلاع رسانی دوره های جدید و مطالب جدید در سایت ایجاد شده تا از طریق ایمیل و پیامک بهت اطلاع رسانی انجام بشه.

ورکشاپ های دوره ای با کمترین هزینه با سیستم وبینار در سایت تهیه شده 

دوره های ویدیویی مکالمه با بالاترین کیفیت و ادیت حرفه ای با کمترین هزینه در اختیار شماست. 

سخن پایانی

دوست خوبم ممنون که وقت گذاشتی برای خوندن این مطلب، امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم. میتونی نظرتو زیر این پست بذاری و خوشحال میشم در کلوپ انگیسی ادنا حضور داشته باشی.